Sztuczna inteligencja i marketing

Jak firmy wykorzystują sztuczną inteligencję w marketingu internetowym?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu internetowym umożliwia firmom automatyzację wielu zadań marketingowych. Pomaga marketerom zaoszczędzić czas na zadaniach, które byłyby trudne lub wręcz niemożliwe do ręcznego wykonania w rozsądnych ramach czasowych.

Szacuje się, że globalny rynek sztucznej inteligencji wygeneruje 433 miliardy dolarów sprzedaży w latach 2020-2023. Oczekuje się, że marketing  przy pomocy AI (od angielskiego słowa „Artificial Intelligence” – Sztuczna Inteligencja) w nadchodzących latach będzie rósł w tempie lawinowym, a przychody przekroczą pół biliona dolarów do 2023 roku.

Jakie jest zastosowanie sztucznej inteligencji w dziedzinie marketingu internetowego i jak wykorzystują ją już marki?

Relacje z klientami

Wysoko wydajne komputery są w stanie przetwarzać bardzo duże zbiory danych w czasie rzeczywistym przy użyciu z góry określonego algorytmu. To daje ogromne możliwości w tworzeniu ukierunkowanej metody komunikacji na odbiorców docelowych. CRM (Customer Relationship Management – po polsku: zarządzanie relacjami z klientami.), bo o tym mowa, to strategia biznesowa oraz zestaw narzędzi i procesów, które pomagają firmom budować, zarządzać i doskonalić relacje z klientami.

Gromadzenie, analiza i wykorzystywanie informacji o klientach pozwala lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje klientów. Dzięki temu firma może dostosować swoje działania, oferty i obsługę klienta w celu zwiększenia satysfakcji klientów, utrzymania ich lojalności, a co za tym idzie generowania większych przychodów.

Połączenie CRM ze sztuczną inteligencją pozwala firmom lepiej zrozumieć zachowania konsumentów, takie jak to, jakimi produktami lub usługami są zainteresowani, ile najlepiej wydaliby na te produkty i tak dalej. Poza tym narzędzia CRM oparte na sztucznej inteligencji pomagają firmom uzyskiwać dostęp do danych marketingowych o około 95% szybciej.

Spotify jest jedną z firm, które korzystają z narzędzi CRM opartych na sztucznej inteligencji. Firma korzysta z usług Salesforce globalnego lidera w dziedzinie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (CRM).

Obsługa klienta (ChatBot)
Wraz z rozwojem językowym sztucznej inteligencji pojawiły się aplikacje oferujące usługę chatbotów, które w przeciwieństwie do człowieka mogą obsługiwać wielu klientów jednocześnie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki temu możesz nawiązać nieprzerwaną komunikację ze swoimi klientami. Pomaga być o krok przed konkurencją, która np. nie świadczy takiej usługi. Dodatkowo, jeśli Twoja firma prowadzi działalność za granicą, Twoja komunikacja z klientami przebiega bez zakłóceń dzięki różnym opcjom językowym i niezależnie od stref czasowych.

Reklama
Niewątpliwie jednym z obszarów, w których badania AI są najlepiej integrowane, jest reklama internetowa. Aby zapewnić jak najlepszą konwersję, duże marki, takie jak Facebook i Google, wykorzystują od dawna sztuczną inteligencję w swoich platformach reklamowych.

Analizuje się informacje o użytkownikach, takie jak: wiek, płeć, obszary zainteresowań i lokalizacja, i wyświetla swoje reklamy osobom lub odbiorcom, które z dużym prawdopodobieństwem zainteresuje dana firma. Powoduje to wyższy zwrot z inwestycji z reklamy tzw. ROI (Return on Investment –  miara używana do oceny efektywności inwestycji lub projektu. Jest to wskaźnik, który mierzy zyski lub korzyści uzyskane w stosunku do poniesionych kosztów).

Marketing Treści
Narzędzia typu ChatGPT, Jasper.ai, Writesonic ułatwiają dziś pracę twórcom treści na stronach internetowych. Oczywiście nie są to idealne narzędzia, wymagają „ludzkiej” korekty ale znacząco przyspieszają pracę osobom odpowiedzialnym za generowanie treści na stronach www czy social mediach.

Na podstawie:
https://digitalagencynetwork.com/how-companies-are-using-ai-in-digital-marketing/