W zeszłym tygodniu organizacja WWF, AI/CC Creative Community oraz Brave Bison współpracowały przy inicjatywie związanej z coroczną kampanią WWF #WORLDWITHOUTNATURE. Kampania ta zachęca firmy do usunięcia dzikiej przyrody tam gdzie występuje w ich marce. Celem kampanii jest uświadomienie dramatycznego spadku bioróżnorodności na świecie.
AI/CC Creative Community została zaproszona do stworzenia obrazów przedstawiających świat bez dzikiej przyrody. Obrazy i filmy stworzone przez twórców korzystających z narzędzi AI mają na celu zwiększenie świadomości publicznej i zachęcenie do doceniania i ochrony środowiska. Najważniejszym jednak celem akcji jest walka o to by te makabryczne obrazy nie stały się rzeczywistością w przyszłości.
Felicity Glennie Holmes, dyrektor wykonawczy ds. Komunikacji w WWF International, powiedziała:
Chcemy, aby tegoroczna #WorldWithoutNature sprawiła, że publiczność zastanowi się dwa razy nad pięknem i naturą, które od dawna bierzemy za pewnik, ale które szybko znikają nam sprzed oczu. Potrzebujemy więcej ludzi, więcej niż kiedykolwiek, aby wesprzeć nasze wysiłki na rzecz zatrzymania i odwrócenia utraty natury do 2030 roku.